Få konkrete tips til konverteringsoptimering

Få tilsendt vores whitepaper om konverteringsoptimering
"10 årsager til at din virksomheds hjemmeside ikke skaber leads!"

Gratis konverteringstips - tryk her

5 grunde til at bruge HubSpot

Hvor ofte skaber du nye leads? Gør det til en fast del af din marketingmaskine og din strategi – de er vigtige for din virksomheds fremtid. Det er jo potentielle kunder. Leadgenerering kan være mange ting, og derfor skal du have det sat i system.

24. april 2019. Skrevet af: Christina Løvfall

Hvis du har hørt om inbound marketing og leadgenerering, har du sikkert også hørt om Hubspot. HubSpot kan understøtte din inbound marketing lige fra indholdsproduktion til CRM og salgsprocesser.

Går det lidt for stærkt, og er du alligevel lidt i tvivl om, hvad indbound marketing nu lige er? 

Tilbage til HubSpots værktøjskasse – for her kan du godt lade dig imponere. For at gøre det lidt mere overskueligt, har jeg samlet mine fem bedste grunde til at vælge HubSpot lige her:

1 - En værktøjskasse med sammenhæng

Inbound marketing handler om at skabe nye leads online. Men det er kun første skridt. Du skal også passe og nære dine leads, som var de planter, der skal vokse sig til salg. Det lyder jo umiddelbart let nok – få nye kontakter og overtal dem til at blive dine kunder. Og det kan sagtens være nemt.

Hvis du bryder det ned til mindre dele og ser på de redskaber, du har brug for, kunne listen se nogenlunde sådan ud:

  • System til indhold på din hjemmeside
  • Platform til en blog
  • Analysemodul
  • E-mail marketing platform
  • CRM

For netop din virksomhed kan listen selvfølgelig være både kortere og længere. Du har sikkert mange af disse værktøjer allerede – hver for sig altså:

  • System til indhold på din hjemmeside
  • Wordpress til din blog
  • Google Analytics
  • MailChimp
  • En eller flere CRM-løsninger

Med mange forskellige værktøjer er der stor risiko for, at du farer vild i din inbound marketing – og det er ikke måden at skabe værdi. Men hvad nu, hvis du kunne få det hele et samlet sted? Løsningen er HubSpot.

2 - Et klart billede af ROI

Når du investerer i inbound marketing skal du selvfølgelig også måle på resultaterne. Får du nok for pengene og ressourcerne? HubSpot giver dig et samlet billede af performance på tværs af dine digitale tiltag som SEO, sociale medier, e-mails osv. Det fælles mål er leadgenerering og derfor har du også brug for et samlet måleapparat.

Samtidig kan du selvfølgelig dykke ned i de enkelte dele. Vil du vide, hvilket blogindlæg, der trækker mest trafik? Eller hvilket opslag på Facebook der omdanner flest likes til leads?

3 – Sæt fokus på dine bedste kunder

Vi har altid fokus på at skabe nye leads. Vi leder efter dem, der ligner vores bedste kunder – for dem må der være muligheder i. Her hjælper HubSpot dig igen. Med HubSpots værktøjer kan du bruge dine kunders karakteristika aktivt. De er bygget ind i andre værktøjer, så du aldrig mister fokus og nemt kan målrette din inbound kampagner.

Det er sådan, du skaber relevant trafik og værdifulde leads.

4 – SEO, hastighed og trafik

Sikke et par buzzwords at sætte i en overskrift, men det er emner, du aldrig må glemme. SEO er måske ikke din største udfordring lige nu, men det bør altid være en løbende indsats. Igen kan du gennem HubSpot sikre, at arbejdet foregår målrettet og optimeret. Derudover kan HubSpot blive guld værd, hvis du beslutter at skifte software for din hjemmeside. Fordi du har overblikket lige her.

På samme måde skal du tænke hastighed. Det er et løbende arbejde for at sikre høj kvalitet. For hastigheden er afgørende for at holde dine kunders opmærksomhed og interesse.

Det sidste punkt i overskriften var trafik. Det hænger uløseligt sammen med SEO. Derfor vil overblikket og målrettet arbejde ikke kun blive belønnet i Googles rangering, men også i din hjemmesides generelle performance.

5 – Et værktøj i udvikling

En af de største fordele ved HubSpot er, at der stadig kommer nye funktioner. Udviklerne bag følger med og lytter til brugernes behov.

Inbound marketing og marketing automation er stadig forholdsvis nye begreber. Derfor er jeg ikke i tvivl om, at vi kommer til at opleve mange nye tiltag og forbedringer fremover. Og når der opstår nye muligheder, så følge HubSpot med.

 

Er du klar til at skifte til HubSpot? Så giv os et ring på 97 32 01 08 eller skriv til info@vestjyskmarketing.dk. Vi glæder os til at vise dig de mange muligheder.