Dato: 21/09/2017 - Skrevet af: Anna Engsted
Med de nye værktøjer vil du kunne indsamle donationer fra dine følgere, uden at de behøver at forlade Facebook. Tilføj knappen Donér på din velgørenhedsside, i dine opslag og i dine livevideoer, og dine følgere kan nu nemt donere penge til din sag med ganske få tryk. Delinger og gendelinger vil også indeholde knappen Donér, og det er derfor muligt at donere direkte i nyhedsoversigten på Facebook.
Du kan også inspirere andre til at starte en fundraising på dine vegne. Dine støtter kan blandt andet opsætte en særlig side, hvor de får mulighed for at fortælle deres historie og herved gøre andre opmærksom på din mission.
Hver gang en person har doneret penge, bedes vedkommende om at dele denne nyhed med venner og invitere dem til at besøge siden. Værktøjerne vil ganske enkelt være en effektiv måde til at indsamle penge og skabe opmærksomhed omkring din organisation eller sag.
Det med småt
Donationsprodukterne er ikke tilgængelig for alle sider endnu. For at få adgang er der en række kriterier, man som velgørenhedsorganisation skal opfylde, og man skal starte med at ansøge om godkendelse hos Facebook.
Facebook tager et gebyr på 5% af alle donationer, hvilket går til sikkerhed, forebyggelse af svindel, driftsomkostninger og betalingssupport.
Der er ingen tvivl om, at dette nye tiltag fra Facebook bliver en kæmpe mulighed for velgørenhedsorganisationer i fremtiden, da det bliver meget enkelt at donere penge. Man skal heller ikke undervurdere de afledte effekter af, at man nu kan vise sin donationsvillighed til sine følgere på Facebook.
Har donationsproduktet interesse for dig og din organisation, eller vil du bare gerne høre mere omkring emnet, så er du meget velkommen til at kontakte Vestjysk Marketing. Vi har kaffe på kanden, og er altid klar til at hjælpe dig.