Nøglen til succes på de sociale medier er først og fremmest at blive set. Hvis ikke dine opslag eller annoncer bliver set, får du heller ingen konverteringer. Derfor er din rækkevidde også et vigtigt sted at optimere.
28. september 2021. Skrevet af: Christina Løvfall
Tilbage i 2019 var der allerede mere end 2,5 millioner danske profiler på LinkedIn, og det tal er stigende. En stor del af den danske arbejdsstyrke, der inkluderer beslutningstagere og influenter i din branche, kan altså eksponeres lige her på den professionelle platform med vind i sejlene.
Vi har samlet et par gode råd til indhold, der virker på LinkedIn. Rul ned og læs dem lige her.
Skip tips og lad os gøre arbejdet
LinkedIn er endnu mere fokuseret på viden end de øvrige sociale medier. Brugerne er ofte på LinkedIn pga. professionelle netværk, men også med en interesse i at blive klogere – enten på brancher og virksomheder eller konkrete færdigheder. Det skal du naturligvis udnytte. Så del ud af din virksomheds viden. Og du kan sagtens tillade dig at bede om en e-mailadresse og tilmelding til dit nyhedsbrev i bytte for en guide, e-bog eller lignende.
Du skal generelt have fokus på den visuelle del af dine opslag. Det er dine billeder, som fanger brugernes blik i farten, når de scroller gennem de mange opslag. På LinkedIn gør statistikker og infographics sig særligt godt. De tilbyder konkret viden hurtigt og nemt. Herefter kan du uddybe emnet i opslagets tekst – og endnu mere med et link til din hjemmeside.
Du har helt sikkert hørt det før, men video er bare effektivt på de sociale medier. Øjet har svært ved at se bort fra bevægelsen på skærmen. Samtidig bliver videoer fortsat prioriteret i algoritmerne. Det gælder også på LinkedIn. Det betyder, at dit videoopslag har gode chancer for at leve længere og blive spredt yderligere.
Når du bruger video, skal du altid huske to ting: 1. Kom hurtigt i gang. Du har kun få sekunder til at fange brugerens opmærksomhed. 2. Husk undertekster, hvis din video indeholder tale. Mange ser videoerne uden lyd.
Har du hørt talemåden: ”People buy from people” – ikke virksomheder? Det er rigtigt. Gør din virksomhed mere menneskelig. Du kan fremhæve kulturen i din virksomhed eller fremhæve de ansatte en efter en. Det behøver ikke handle om, at Peter spiller fodbold i sin fritid, og at Kirsten har 3 børn. Vis dem frem i deres arbejde eller sammen med glade kunder.
Gør dine LinkedIn til en del af din inbound marketing
Sådan skaber du købeklare leads
Når du har lavet det gode indhold på LinkedIn, er der blandt andre to veje at gå for at nå endnu længere ud.
Det første, du bør gøre, er at engagere dine kollegaer. De skal i gang med at dele budskabet på deres personlige profiler. Lav gerne et par inspirerende forslag til, hvad de kan skrive for at personliggøre deres deling.
Herefter er det tid til at finde annoncekronerne frem. Sponsorer dine opslag på LinkedIn eller inddrag dem i dine kampagner. Med annoncekroner når du længere ud end dine eksisterende følgere og det sædvanlige netværk.
Skal du i gang med annoncering på LinkedIn?
Få styr på regler for annoncering
Hos Vestjysk Marketing står vores eksperter i LinkedIn og andre sociale medier klar til at hjælpe. Vi skræddersyr gerne et tilbud, som passer lige netop til din virksomhed og ambitioner på LinkedIn.
Ring til digital chef Ole Stampe Larsen i dag på 69 14 86 50 eller skriv til ole@vestjyskmarketing.dk. Så kan du nå ud til mange nye, potentielle kunder lige om lidt.