Få konkrete tips til konverteringsoptimering

Få tilsendt vores whitepaper om konverteringsoptimering
"10 årsager til at din virksomheds hjemmeside ikke skaber leads!"

Gratis konverteringstips - tryk her

Sådan optimerer du din e-mail til Dark Mode

Dark Mode er ikke længere kun for natugler eller tech-nørder. Flere og flere brugere vælger at slå Dark Mode til på deres enheder – både privat og professionelt. Derfor er det afgørende, at din e-mailskabelon følger med tiden. Men hvordan sikrer du, at dine e-mails ser lige så skarpe ud i Dark Mode, som de gør i lys tilstand?

Vil du høre mere om Dark Mode og e-mail trends, som du skal holde øje med? Så tilmeld dig vores gratis webinar onsdag 16. oktober.

Tilmeld webinar

Hvad er Dark Mode?

Dark Mode er en indstilling, der ændrer brugerfladens farvepalet fra lys til mørk. Typisk bliver baggrunden sort eller mørkegrå, mens teksten bliver lysere for at reducere belastningen for øjnene og spare på enhedens batteri. Det lyder måske simpelt, men det kan være en udfordring at designe en e-mail til både mørket og lyset.

Hvorfor skal du optimere til Dark Mode?

Hvis du ikke får optimeret dine e-mails, kan de se mærkelige og uprofessionelle ud i indbakken hos Dark Mode-brugere. Og så er vi slet ikke nået til at tale om, at de kan blive svære at læse, hvilket kan have negativ effekt på både brugeroplevelse og konverteringsrate.

5 trin til at optimere dine e-mails til Dark Mode

  1. Overvej din baggrundsfarve
    Bruger du former, ikoner, logoer eller lignende? Så husk evt. gennemsigtig baggrund for at kunne glide ubemærket ind i Dark Mode – uden den faste hvide baggrund, der pludselig skærer i øjnene.
  2. Farvekontrast er nøglen
    Farver, der fungerer godt på en lys baggrund, bliver anonyme eller helt forsvinder i Dark Mode. Overvej dit farvevalg og test gerne ændringer i dine skabeloner med både lyse og mørke skabeloner.
  3. Undgå at bruge rene sorte og hvide farver
    I stedet for at bruge ren hvid (#FFFFFF) og sort (#000000), som kan fremstå for skarpe, når de skifter mellem tilstande, bør du bruge mørkegrå (#2D2D2D) og lysegrå nuancer (#F5F5F5). Disse farver giver en mere behagelig overgang mellem lys og mørk tilstand og reducerer øjenbelastning.
  4. Test dine e-mails
    Ikke alle enheder bruger samme indstillinger, når vi taler om Dark Mode. Test derfor gerne dine nye skabeloner i både Outlook, Gmail og Apple Mail. Tjek at farvekontraster, billeder og ikoner fungerer alle steder.
  5. Tilpas dine logoer og ikoner
    Er dine logoer eller ikoner enten meget lyse eller mørke, kan det virke uoverskueligt at tilpasse. Men der findes en løsning. Tilføj eventuelt et lyst eller mørkt omrids – en kant eller skygge, der sikrer, at dine brandingelementer stadig fremstår tydelige.

 

Derudover tillader nogle e-mailplatforme mere tekniske løsninger, hvor du eller din webudvikler kan kode bl.a. vis/skjul billeder i Dark Mode, blokering af Dark Mode eller tilføje Dark Mode-only styles til HTML.

 

Brug for eksperthjælp?

Dark Mode er kommet for at blive, og det er vigtigt at sikre dine e-mails.

Hos Vestjysk Marketing er vi klar til at hjælpe dig med at få det maksimale ud af dine e-mailkampagner, uanset om dine kunder foretrækker mørket eller lyset. Lad vores grafikere og e-mailspecialister teste og optimere dine skabeloner

Vil du høre mere om Dark Mode og e-mail trends, som du skal holde øje med? Så tilmeld dig vores gratis webinar onsdag 16. oktober.

Tilmeld webinar