Inbound marketing handler om at skabe værdifulde relationer. Du skal tiltrække nye kunder og holde fast i de eksisterende.
Det er en måde at tænke markedsføring, hvor du ikke jagter dine kunder, når de ikke gider høre på dig. I stedet lægger du madding ud og fanger potentielle kunder, når de har brug for dig.
Vær generøs med din viden. Del ud af det du ved mest om. Fortæl de gode historier om din virksomhed, fremhæv værdien ved dine produkter og giv gode råd med på vejen. Inbound marketing kan aldrig erstatte din nuværende markedsføring, men er et ekstra niveau, som kan skabe ekstra resultater.
For at få succes med indbound marketing og leadgenerering, skal du kende til de tre faser.
Øg kendskabet til dit brand, lær dine nye leads at kende og vær klar, når de får brug for dig.
Brug din content-strategi til at tiltrække de rigtige besøgende til din hjemmeside.
Gå i dialog med potentielle kunder. Ræk ud til din målgruppe og skab loyalitet.
Vær relevant og skab kontekster, som dine potentielle kunder kan se sig selv i.
Kunderne har taget magten, og det kan vi ikke lave om på
Derfor skal du komme dem i møde med information om dine produkter og services. Det gælder også på B2B-markedet. Det er blevet sværere at råbe dem op. Til gengæld kan du opbygge tillid, nærvær og personlighed ved at målrette din digitale verden. For det store publikum på internettet vil gerne lytte, når du virkelig har noget på hjertet, og når du vil hjælpe dem. Det handler om at skabe merværdi i hver eneste interaktion – også før I egentlig har en dialog.
Lyder det som noget for dig?
Vi er klar til at lægge en plan for vækst sammen med dig. Som HubSpot partner får vi sat din digitale marketing i system. HubSpot et af de førende CRM-systemer, som også kan styre hele jeres inbound-maskine! Med systematiseret inbound marketing har du nyhedsbreve, sociale medier, blogs og meget mere - samlet på én platform.
Vestjysk Marketing er i samarbejde med FXA klar til at hjælpe dig.
Det er blevet noget af et buzzword i kommunikationsbranchen både herhjemme og i udlandet. Men hvad betyder det egentlig? Og er det noget danske virksomheder, skal interessere sig for?
Vi er klar til at hjælpe med inbound marketing
Indtast din e-mail og vi fremsender dig vores E-bog