Google Analytics er et fantastisk og gratis værktøj til at måle effekten af din hjemmeside og markedsføring. Selve opsætningen og brugen af Analytics er meget brugervenlig og let at gå til. Der er rigtig meget data og rigtig mange guldkorn og faresignaler at finde, såfremt du ved, hvad du leder efter.
Til at starte med, må du klarlægge dine mål; hvad er det for nogle handlinger og konverteringer du ønsker fra dine kunder? Disse mål sætter vi op i Google Analytics for hele tiden at kunne følge med i resultaterne, samt synliggøre de elementer, som med fordel kan optimeres på hjemmesiden.
Du kan lære utrolig meget fra Google Analytics, for eksempel, om det er Google, Facebook eller dine nyhedsbreve som skaber mest salg. Google Analytics giver indblik og derigennem en unik mulighed for at prioritere din online indsats der, hvor du tjener mest på det.
Derudover kan Google også give dig indsigt i, hvilke sider du taber kunder på eller om dine kunder besøger din side fra deres mobiltelefon eller computer. Der er så mange forskellige områder, hvor Google Analytics kan give dig data, som gør dig i stand til at optimere dit website eller din markedsføring der, hvor der er behov for det.