Indura
I februar gik Indura og Vestjysk Marketing live med en ny hjemmeside. Men det er ikke bare, hvilken som helst hjemmeside. For selvom det måske ser flot og simpelt ud fra fronten, er det et stort maskineri, som kører inde bagved.
Med en ny DynamicWeb-løsning er Indura transformeret til en digital spiller på B2B-markedet. Og transformationen var længe ventet:
- Vi var vokset meget på en kort årrække og blevet til en international virksomhed. Hjemmesiden var bare ikke fulgt med. Det lignede ikke den virksomhed, vi var blevet til. Derfor havde vi brug for en B2B løsning, som var mere end bare et katalog, fortæller IT & QA chef Bent Knudsen.
Se hele Induras nye hjemmeside
"Alle siger, at de vil være en partner. Det er de virkelig hos Vestjysk Marketing. Vi er godt tilfredse med samarbejdet. Vestjysk Marketing forstod lynhurtigt, hvem vi er. De havde fødderne på jorden gennem hele projektet – som et rigtigt Ringkøbing-bureau."
ET VESTJYSK PARTNERSKAB
I Vestjysk Marketing er en aftale en aftale, og samarbejdet skal helst have karakter af et partnerskab. Det fik de også at mærke hos Indura – og hele måden at arbejde på, spillede en stor rolle for valgte af bureau:
- Vi valgte Vestjysk Marketing for den måde, Boy (Boysen, red.) kører sin butik på, og for den kultur, der er. Man arbejder som ligeværdige partnere, hvor både kunde og leverandør opfører sig ordentligt og gør sit for, at projektet skal lykkes, lyder det fra Bent Knudsen, som uddyber:
- Alle siger, at de vil være en partner. Det er de virkelig hos Vestjysk Marketing. Vi er godt tilfredse med samarbejdet. Vestjysk Marketing forstod lynhurtigt, hvem vi er. De havde fødderne på jorden gennem hele projektet – som et rigtigt Ringkøbing-bureau. Så den gode oplevelse bestod af to dele: 50% knowhow og 50% måden at gå til opgaven.
I et partnerskab handler det ikke blot om at udføre arbejdsopgaver. I de bedste partnerskaber lærer man hinanden godt at kende – og inspirerer hinanden til udvikling:
- Vi fik et rigtig godt indtryk af Vestjysk Marketing og deres ekspertise. Vi oplevede stort commitment. Og manglede der noget viden, så fik de det hurtigt, siger Bent Knudsen fra Indura.
Hos Vestjysk Marketing bliver der også del masser af viden ud. Se blandt andet vores introducerende kursus i DynamicWeb.
NYE MULIGHEDER MED NYT SYSTEM
Valget af system er ofte et af de første skridt på vejen i et nyt hjemmesideprojekt. For hvad koster det? Hvad kan det? Og hvad har man i virkeligheden brug for? Hos Indura havde man tidligt i processen gjort sig gode overvejelser:
- Vi ville gerne over på et standardsystem, så vi ikke nødvendigvis var afhængige af kun én samarbejdspartner. DynamicWeb er en af markedets største spillere, og det gav os en sikkerhed. Derudover er systemet klar til integration med Navision, hvis vi skulle vælge af bruge det system i fremtiden, forklarer Bent Knudsen fra Indura.
Indura er ikke blot en virksomhed, som ved, hvilken retning de vil i. Det er også en virksomhed, som har set fordelene ved at arbejde med store mængder data. Derfor skulle webshoppen integreres direkte på den nye hjemmeside med forbindelse til deres ERP-system.
At sikre fuld kontrol over de mange produktdata blev et af projektets største opgaver:
- Projektets største udfordring var vores norske ERP-system. Det kan disponere, købe, sælge, styre logistik og bogholderi. Det gav udfordringer på vejen, fordi der var en del ubekendte i regnestykket. Det snød lidt og gjorde projektet lidt forsinket. Men heldigvis løber Vestjysk Marketing ikke fra en aftale, så vi kom alligevel i mål, forklarer Bent Knudsen, og tilføjer konkluderende:
- Kun en tåbe frygter ikke integration.
Vil du vide mere om mulighederne med DynamicWeb?
NU KAN KUNDERNE KENDE INDURA IGEN
Sammen med alle de tekniske opgraderinger fik Induras hjemmeside også noget af en makeover. Det visuelle skulle også følge med og give et bedre billede af, hvem der stod bag. Den opgave blev løst med nye billeder, så der blev sat ansigter på, og mere plads til virksomhedens fortælling:
- Vi har fået rigtig god respons på resultatet. Der er stadig mange udviklingsmuligheder, og vores kunder kan bedre kende os nu, lyder det fra Bent Knudsen, der uddyber:
- Vi har mulighed for at fortælle, hvad der differentierer os fra konkurrenterne. Der er så mange normer og regler på produkterne i vores branche, at det ikke er der, vi gør en forskel. Det skal vi gøre på vores gode service.
Drømmer du også om ny hjemmeside?
HVEM ER INDURA?
Indura er din partner i flanger og fittings. I mere end 30 år har Vildbjerg-virksomheden serviceret industrien både i og udenfor Europa. Indura arbejder kun med godkendte og certificerede leverandører, så du kan altid være sikker på topkvalitet. Selv efter mange år i branchen bygger Induras fundament stadig på at være en vigtig samarbejdspartner, der altid sikre ”no-problem” for kunderne.
Vi er klar til at lave jeres nye hjemmeside