Har du afsat et budget til at annoncere generelt, har du sikkert også dedikeret en del af budgettet til Facebook. Eller har du? Det er nemlig langt fra alle virksomheder, som er kommet til erkendelsen af, at de gratis opslag ikke længere er nok.
Google og Facebook er klodens vigtigste annonceringsplatforme, og via de to giganter er det muligt at ramme stort set alle relevante personer med annoncer og målrettede budskaber. Hvis man ser bort fra Googles omfattende display netværk, hvor man via Google kan annoncere med bannere eller tekstannoncer på et stort antal eksterne hjemmesider, så skal brugerne på Google aktivt søge efter informationer. Det vil sige, at man bliver bevidst om et specifikt behov for dernæst at søge efter det.
På Facebook er det anderledes. Her får man selvfølgelig et væld af mere eller mindre spændende opslag fra venner og bekendte. Men Facebooks enorme og næsten rystende viden om os brugere gør, at de også kan præsentere os for informationer og tilbud, som de vurderer relevante i forhold til vores interesser, hvad vi tidligere har klikket på, vores demografi og geografiske placering og meget andet. Denne viden sælger de til virksomheder, som gerne vil betale for at ramme så relevante personer, som overhovedet muligt. Jo mere relevans jo bedre konvertering.
Remarketing på Facebook giver ofte de bedste konverteringer
Når man markedsfører sig på Facebook, kan man ramme ret præcist ned i sin målgruppe, hvilket ofte giver en fornuftig konvertering. Men erfaringsmæssigt ser vi en klar forbedring af konverteringensraten, når vi kører remarketing-annoncer på Facebook.
Vi installerer en Facebook Pixel på jeres hjemmeside, hvilket betyder, at hver gang en besøgende er inde på jeres hjemmeside, så efterlades der en cookie på vedkommendes pc, tablet eller mobil. Næste gang denne person åbner Facebook via samme pc, tablet eller mobil, så ved Facebook, at vedkommende har været inde på jeres hjemmeside, og skræmmende nok også hvad han eller hun har foretaget sig.
En remarketing regel, som vi selvfølgelig hos Vestjysk Marketing hjælper med at sætte op, siger måske, at alle besøgende, der har lagt et produkt i kurven, men ikke gennemført et køb, de skal præsenteres for en annonce fra jer på Facebook, som enten viser det specifikke produkt, eller blot giver information omkring fordelen ved at handle hos jer. Erfaringen viser, at dét giver salg.
Vestjysk Marketing hjælper jer med at udnytte alle mulighederne med Facebook
Hos Vestjysk Marketing hjælper vi med at komme rigtigt igang med annoncering på Facebook. Sammen med jer laver vi en plan, hvor vi aftaler datoer for opslag og annoncer, samt hvilket mix af budskaber, der skal præsenteres over en given periode. Vi mener, at det er vigtigt med flere forskellige emner, så brugerne ikke opfatter vores annoncer og opslag som ensidige. Det betyder, at indrykningsplanen for eksempel kan indeholde en blanding af konceptfortællinger, portræt af menneskene bag, samt konkrete produkter og tilbud.