Sydens Feriehuse
Direkte kontakt til danske udviklere, god forståelse og en gennemtestet platform blev opskriften på succes i samarbejdet mellem Vestjysk Marketing og Sydens Feriehuse, da en ny hjemmeside med tilhørende booking- og CMS-system gik i luften.
Da Bertel og Lisbeth Dahlmand Stahn fra Sydens Feriehuse skulle i gang med arbejdet for en ny hjemmeside, havde de forberedt sig godt:
- Jeg vidste godt, at det krævede lidt af mig tidligt i processen, så vi fik det hele beskrevet så godt som muligt. Jeg sendte 35 sider med beskrivelser og screendumps af, hvad vi gerne ville have. Det var måske lidt voldsomt, men det blev heldigvis taget godt imod, fortæller ejer Bertel Dahlmand Stahn.
Se hele Sydens Feriehuses nye hjemmeside
"En af de funktioner, vi især er rigtig glade for i VMCMS, er SEO-delen. Det er nemt og overskueligt. Vi har ikke arbejdet så meget med søgemaskineoptimering før, men det kommer vi helt sikkert til nu."
DERFOR VALGTE VI VESTJYSK MARKETING
Men forarbejdet sluttede ikke der. Vestjysk Marketing var ikke det eneste bureau, som kom i spil:
- Vi havde kontakt til fem bureauer, hvoraf tre virkede interessante. Vi følte os bedst forstået hos Vestjysk Marketing. De kunne godt se vores idéer. Det var derfor projektet kom til at ligge her, lyder det fra Bertel Dahlmand Stahn, som uddyber valget af Vestjysk Marketing:
- Vi har følt en sikkerhed hos Vestjysk Marketing. De har en størrelse, hvor man ikke drukner i mængden og samtidig er der volumen til ikke at være afhængig af én person.
Netop virksomhedens størrelse og medarbejdere kom til at spille en stor rolle både i beslutningen og resten af processen. Her blev direkte kontakt og danske udviklere opskriften på et godt samarbejde:
”Der var ingen mellemled. I en stor del af processen talte jeg direkte med vores webudvikler. Der var ingenting, som gik tabt i overleveringen fra det ene led til det andet,” fremhæver ejer Bertel Dahlmand Stahn.
Hos Sydens Feriehuse var det en vigtig faktor, at udviklingen foregik i Danmark og ikke hos eksterne samarbejdspartnere udenlands, som kunne forsinke processen unødigt. Samtidig fik det også afgørende betydning, at Vestjysk Marketing har andre kunder i rejsebranchen:
- Derudover valgte vi Vestjysk Marketing fordi, de har andre rejsekunder i huset. Vi føltes os i gode hænder med en motor og et system, der også bliver brugt af andre i branchen. Så ved vi, at det er gennemtestet og virker, understreger Bertel Dahlmand Stahn.
EN STÆRK OG BRUGERVENLIG MOTOR
I arbejdet med en ny hjemmeside til Sydens Feriehuse handlede det om meget mere end blot nye overskrifter og menupunkter. Der skulle en ny motor og nye funktioner til:
- Vi har brug for en stærk bookingmotor. Vi har 200 catalanske husejere, der skal kunne logge ind og opdatere kalendere for deres huse. De er ikke alle sammen så tekniske, derfor det skal være nemt for dem at bruge, fortæller Bertel Dahlmand Stahn.
Derfor var der fokus på både designet og opsætningen. Det skulle være attraktivt at logge ind, og af netop den grund blev flere funktioner for husejerne samler. Eksempelvis kan de i dag se deres anmeldelser og opdatere kalender med samme login.
Et andet særligt kendetegn ved den nye hjemmeside til Sydens Feriehuse er de mange sprogversioner. Siden findes både på dansk, engelsk, tysk, spansk, catalansk og fransk. I den forbindelse krævede det også en ekstra funktion til husejerne:
- Vores husejere leverer selv indhold til siderne om deres huse. De taster det ind i systemet, og så ligger det til godkendelse i vores administrationsdel, fortæller Bertel Dahlmand Stahn, som understreger, at det virkelig er en funktion, der letter hverdagen på kontoret.
Brugervenligheden har ikke kun haft positiv effekt på husejerne, men også på kunderne. Det bærer arbejdsdagen på Sydens Feriehuses danske kontor præg af:
- Vi kan mærke, at kunderne finder ud af mere selv. Vi får flere bookinger men færre mails og opkald. Vi vil rigtig gerne snakke med kunderne, men vi er også glade for, at siden er blevet nemmere for dem at bruge, lyder det fra ejeren.
Mangler din hjemmeside eller webshop også mere motorkraft?
PLATFORMEN GIVER NYE MULIGHEDER
Med skiftet til ny hjemmeside og nyt bureau flyttede Sydens Feriehuse alt deres hjemmesidearbejde til et nyt CMS-system, Vestjysk Marketings eget VMCMS. Dette skifte har givet gode muligheder for selv at arbejde med siden indhold og nemt lægge kræfter på nye fokusområder:
- Det er en god platform til content management. Der var vi lidt begrænset før, men nu er der jo et væld af muligheder. Jeg kan godt lide, at vi selv kan gøre mange ting. Vi kan klart anbefale at starte ud med et kursus hos Nikolaj, som satte os ind i det hele. Så lærer man det lynhurtigt at kende, siger Bertel Dahlmand Stahn, og fortsætter:
- En af de funktioner, vi især er rigtig glade for i VMCMS, er SEO-delen. Det er nemt og overskueligt. Vi har ikke arbejdet så meget med søgemaskineoptimering før, men det kommer vi helt sikkert til nu.
I denne del kan man blandt andet se eksempelvisning af, hvordan det ser ud i søgeresultaterne på Google med sidetitel og metabeskrivelse.
Vil du vide mere om, hvordan du søgemaskineoptimerer?
Læs vores blogindlæg om at blive SEO-klar Gå i dybden med sidetitler og metabeskrivelser
HVEM ER SYDENS FERIEHUSE?
Sydens Feriehuse tilbyder ophold i Catalonien. I 2017 sendte Sydens Feriehuse mere end 15.000 gæster afsted på ferie til udsøgt natur, autentisk kultur og lokal charme. De samarbejder med mere end 200 forskellige husejere, der tilsammen repræsenterer ca. 500 ferieboliger i Pyrenæerne, Barcelona, Girona, Costa Brave og flere andre områder i Catalonien.
Vi er klar til at lave jeres nye hjemmeside